Monday, February 7, 2011

Fakta Menarik Lim Zhia Gee

Fakta menarik
Ukuran Panjang
Gunung Kinabalu yang terletak di Sabah, Malaysia merupakan puncak tertinggi di Malaysia dan puncak tertinggi Pulau Borneo yang ketinggiannya mencecah 4,095 meter dari aras laut.[1] Gunung Kinabalu juga merupakan gunung kelima tertinggi di Asia Tenggara. [2] di belakang Hkakabo Razi di Myanmar (5881 m), Puncak Jaya (4884 meter),Puncak Trikora (4730 meter) dan Puncak Mandala (4700meter) di Indonesia. Dan Gunung Kinabalu jugalah gunung keempat tertinggi di Kepulauan Melayu.Dari segi persempadanan geografi, gunung Kinabalu merupakan adalah yang tertinggi di Asia Tenggara.


Ukuran Jisim
Di Bucharest, ibu negara Romania terdapat kek yang terberat di dunia.Kek ini dibuat dengan menggunakan 100 kilogram mentega, 1,000 biji telur ayam dan 40 kilogram gula. Beratnya mencecah 281 kilogram, dan kek ini berjaya memecahkan Rekod Dunia Guinness.


Ukuran Masa
Kucing ini dilahirkan pada 1972 dan sekarang telah berusia 39 tahun. Pada ukuran umur manusia menyamai 172 tahun usia manusia.Ia bernama Lucy dan tinggal bersama penjaganya Bil Thomas di Lianeli Wales Selatan. Ia agak tuli dan kaku di waktu pagi, namun ia masih sihat dan masih boleh mencari tikus setiap hari.

No comments:

Post a Comment